ارتودنسی در شهرکرد

ارتودنسی در شهرکرد

احتمالاً تاکنون نام ارتودنسی به گوش شما هم خورده باشد. آیا می‌دانید که ارتودنسی چیست و به چه فعالیتی در دندانپزشکی، ارتودنسی می‌گویند؟ در این مورد باید بدانید که ارتودنسی دندان به فعالیتی گفته می‌شود که برای اصلاح بد فرمی‌های دندان به کار می‌رود. احتمالاً شما هم همانند سایر افراد به فرم لبخند خود در آینه و یا سلفی که از خود گرفته‌اید، دقت کرده باشید. حتماً شما هم با ما هم نظر هستید که دندان‌هایی که صاف‌تر و مرتب‌تر باشند، باعث زیباتر شدن لبخند می‌شوند. حال اگر دندان‌های فردی در کنار یکدیگر به طور مرتب قرار نگرفته و حالت پس‌وپیش مانند داشته باشد، این موارد به کمک ارتودنسی قابل‌درمان است.

ارتودنسی، به عنوان یک فعالیت تخصصی دندانپزشکی شناخته می‌شود که امروزه آن‌طور که ما در شهرکرد شاهدش هستیم، افراد زیادی برای استفاده از خدمات ارتودنسی در شهرکرد به کلینیک بام ایران مراجعه می‌کنند.  کلینیک بام ایران، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خدمات دندانپزشکی در استان چهارمحال‌وبختیاری است که به ارائه خدمات عمومی و تخصصی در این حوزه می‌پردازد. در این کلینیک، برترین متخصصان دندانپزشکی گرد هم آمده‌اند تا به مردم عزیز این استان خدمت‌رسانی کنند. شما همچنین با مراجعه به این کلینیک می توانید از خدمات دندانپزشکی اقساطی در شهرکرد هم استفاده کنید.

ارتودنسی دندان برای چه کسانی است؟

این مورد سؤال بسیاری از مراجعه‌کنندگانی است که برای ارتودنسی در شهرکرد به کلینیک ما مراجعه می‌کنند. به طور کلی ارتودنسی دندان برای افرادی است که دندان‌های شلوغ یا کج دارند. زمانی که دندان‌های افراد بدین صورت در کنار یکدیگر قرار گرفته باشند، ممکن است تا مشکلاتی را در تکلم و جویدن غذا داشته باشند. همچنین از طریق ارتودنسی می‌توان اختلالات مفاصل گیجگاهی فکی را درمان کرد. این اختلال یکی از موارد دردآور در افراد است که در بافت عضلانی اطراف استخوان فک، درد ایجاد می‌شود.

همچنین در افرادی که از اختلالاتی مانند بد فرمی دندان‌ها و فک رنج می‌برند، می‌توان از ارتودنسی دندان برای بهبود وضعیت قرارگیری فک‌ها استفاده کرد.  از جمله سایر مواردی که با ارتودنسی دندان قابل‌ترمیم خواهند بود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کراس بایت قدامی. یک یا چند دندان بالا در پشت دندان‌های پایینی در جلوی دهان گیرکرده‌اند.
  • کراس بایت خلفی. یک یا چند دندان بالا در داخل دندان‌های پایین در پشت دهان گیرکرده‌اند.
  • شلوغی دندان‌ها. فضای کافی در دهان برای قرارگرفتن همه دندان‌ها وجود ندارد، بنابراین دندان‌ها به صورت پس‌وپیش در کنار هم قرار می‌گیرند.
  • دیاستما یا فاصله دندان‌ها. فاصله یا شکاف زیادی بین دندان‌ها وجود دارد.
  • اپن بایت. دندان‌های بالا و پایین به دلیل ناترازی ایجاد شده، به هم نمی‌رسند.
  • دیپ بایت. دندان‌های جلویی بالایی، دندان‌های پایینی را می‌پوشانند و اغلب اوقات دندان‌های پایین ممکن است حتی به سقف دهان برخورد کنند.
  • برآمدگی دندان‌ها. دندان‌های بالایی خیلی جلوتر از دندان‌های پایینی قرار گرفته‌اند.
  • آندربایت. فک پایین خیلی جلوتر از فک بالایی قرار می‌گیرد.
  • ناترازی عمودی فک‌ها. دندان‌های نیش بالا و پایین به هم نمی‌رسند. این مورد با ارتودنسی دندان قابل‌حل شدن است.
  • وجود دندان‌های نهفته. از دیگر موارد کاربرد ارتودنسی دندان برای کمک‌کردن به دندان‌هایی است که به طور ناقص درآمده‌اند. این دندان‌ها در فضای بین استخوان‌ها گیرکرده‌اند و بدون درمان ارتودنسی از جای خود خارج نخواهند شد.
  • ازدست‌دادن دندان‌ها. ازدست‌دادن دندان می‌تواند باعث نامرتب شدن دندان‌ها شود. با استفاده از خدمات ارتودنسی در شهرکرد می‌توان جای دندان از دست رفته را با کشیدن دندان‌های مجاور به سمت هم جبران کرد.
  • عدم تعادل صورت. یکی دیگر از موارد کاربرد ارتودنسی دندان برای شرایطی است که فک‌های بالا و یا پایین در موقعیت طبیعی خود قرار ندارند. در چنین شرایطی متخصصین ارتودنسی در شهرکرد با استفاده از ارتودنسی دندان و کش‌های ارتودنسی موارد را بدون نیاز به عمل جراحی ترمیم می‌کنند.
  • ساییدگی غیرطبیعی دندان‌ها. اگر دندان‌ها به درستی تراز نباشند، ممکن است که برخی از دندان‌ها ساییده شوند و اندازه دندان‌ها ناهموار به نظر برسند.

سن مناسب ارتودنسی

متخصصان ارتودنسی در شهرکرد در پاسخ به این سؤال می‌گویند که امکان استفاده از درمان ارتودنسی در هر سنی (البته به جز کودکان زیر ۶ سال) وجود دارد. با این حال اینکه میزان اثربخشی این روش و طول درمان چقدر باشد، پارامتر مهم دیگری است که ارتباط زیادی به سن مراجعین دارد.

بر طبق یک قاعده کلی، متخصصین ارتودنسی در شهرکرد و همه جای جهان بر این باورند که هر چقدر زودتر به فکر ترمیم دندان‌ها با ارتودنسی باشید، اثربخشی آن بیشتر خواهد بود. علت در این امر است که در سنین

پایین‌تر اتصال دندان‌ها به استخوان‌های فک آن‌طور که باید محکم نشده است. در این دوران، اگر پس از تشخیص مشکلات مربوطه، بلافاصله درمان را آغاز کنیم، طول درمان کوتاه‌تر و احتمال موفقیت نیز بیشتر می‌شود‌.

حال سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که بهترین سن برای شروع درمان ارتودنسی چه سنی است؟ پاسخی که متخصصین ارتودنسی در شهرکرد به ما دادند این بود که بر اساس رفرنس‌های جهانی در حوزه دندانپزشکی، دوران کودکی بهترین سن برای شروع درمان ارتودنسی دندان است.

بر طبق منابع علمی با توجه به معایناتی که در قبل از ورود به دبستان از دندان‌های کودکان می‌شود، موارد اولیه بد فرمی‌های دندانی قابل‌تشخیص خواهند بود. به خصوص که بسیاری از این مشکلات دندانی ارثی هستند و در

این صورت به احتمال زیاد در سنین کودکی نمایان می‌شوند. با این حال، سن ۶ سالگی که زمان آغاز رشد دندان‌های دائمی در کودکان است، زمان مناسبی برای ارتودنسی دندان نخواهد بود. به جای آن بهتر است تا در صورت نیاز به انجام این درمان، شروع فرایند را تا سنین ۷ تا ۱۰ سالگی به تعویق بیندازیم.

درمان ارتودنسی در این دوران را فاز ۱ درمان می‌گویند و با شروع به‌موقع در این دوران می‌توان از بدتر شدن وضعیت بد فرمی دندان‌ها به طرز چشمگیری جلوگیری کرد.

سن مناسب ارتودنسی در شهرکرد
درمان ارتودنسی با بریس های نامرئی - کلینیک بام

مزایای ارتودنسی دندانی

موارد زیر جزء مزایای ارتودنسی دندانی هستند:

  • بهبود عادات غذایی. یکی از فواید ارتودنسی دندان، بهبود عادات غذایی در افرادی است که به دلیل ساختار نامتناسب دندان‌هایشان، در جویدن غذا مشکل داشته‌اند.
  • جلوگیری از بیماری‌های لثه و دهان. یکی از فواید و مزایای استفاده از خدمات ارتودنسی در شهرکرد یا هر جای دیگر، جلوگیری از بیماری‌های لثه خواهد بود‌. بد فرمی‌های دندان‌ها و قرارگرفتن آنها در جای نامناسب، در کنار اینکه باعث آسیب رساندن به خود دندان‌ها می‌شود، می‌تواند به بافت لثه‌ها نیز آسیب برساند. برای جلوگیری از وقوع چنین مواردی، می‌توان از ارتودنسی استفاده کرد.
  • اثربخشی تضمینی. به اعتقاد بسیاری از متخصصین ارتودنسی در شهرکرد، اثربخشی ارتودنسی در درمان بد فرمی‌های دندانی کاملاً ثابت شده است. همچنین این روش درمانی به نوبه خود، هیچ‌گونه عوارضی نداشته و حتی در صورت خرابی اتصالات، امکان ترمیم سریع آن وجود دارد‌.
  • بهترین روش برای زیباسازی لبخندهای شما. شاید بهترین فایده‌ای که استفاده از ارتودنسی دندانی برایتان خواهد داشت، کمک به زیباسازی لبخند شما و فرم چهره‌تان خواهد بود.

معایب ارتودنسی دندانی

درمان ارتودنسی دندانی در کنار تمام مزایایی که دارد، معایبی را نیز با خود به همراه دارد. در ادامه به تعدادی از این معایب اشاره می‌کنیم.

  • قیمت نسبتاً بالا. یکی از معایب ارتودنسی دندان، قیمت بالای آن است‌. با وجود اینکه ارتودنسی یک روش درمانی جدیدی نبوده و چندین دهه است که بدین‌طریق در حال انجام است، هزینه تمام شده بالایی دارد. علت را می‌توان در گران‌بودن مواد اولیه مورد نیاز و تخصصی بودن نصب دانست. با این حال، به اعتقاد متخصصان ارتودنسی در شهرکرد، راه‌حل‌های جایگزین، به‌خوبی بریس‌های سنتی نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند.
  • نیاز به رعایت رژیم غذایی خاص. یکی دیگر از معایب استفاده از درمان ارتودنسی دندانی، نیاز به رعایت رژیم غذایی خاص در استفاده از بریس‌های ارتودنسی است. اگر از طرف‌داران خوراکی‌ها و میوه‌های سفت هستید، باید بدانید که در دوران استفاده از بریس‌های ارتودنسی، نمی‌توانید از این غذاها مصرف کنید.
  • نیاز به مراقبت بیشتر از دندان‌ها. اگر از آن دسته از افرادی هستید که به مراقبت دندان‌های خود اهمیت می‌دادید و روزانه برنامه مسواک زدن را داشتید، باید بدانید که این برنامه مراقبتی از دندان‌ها باید
  • در طول دوران متصل بودن بریس‌ها، با شدت بیشتری انجام شود.
  • ایجاد تغییرات ظاهری در صورت. یکی دیگر از معایبی که در استفاده از روش‌های سنتی ارتودنسی دندان وجود دارد، این است که افراد با لبخندزدن شما متوجه استفاده شما از این روش درمانی خواهند شد. با این حال باید بدانید که این دوره موقتی بوده و نتیجه آن بسیار بهتر از وضعیت کنونی و یا پیشین شما است.
ارتودنسی در شهرکرد

مدت درمان ارتودنسی

طول مدت درمان ارتودنسی دندان، به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. در حالت استاندارد ممکن است که به حداقل ۲۴ ماه زمان برای تکمیل درمان ارتودنسی نیاز باشد. با این حال ممکن است که مدت درمان کامل برای برخی افراد در کمتر از ۱۲ ماه باشد. برای برخی دیگر نیز ممکن است که درمان به بیش از ۳۶ ماه زمان، نیاز داشته باشد.

مراقبت‌های بعد از ارتودنسی

پس از اینکه فرایند نصب ارتودنسی در شهرکرد برای شما تکمیل می‌شود، متخصص ارتودنسی مراقبت‌هایی را که برای تسریع فرایند درمان مورد نیاز است، به شما ارائه می‌دهد. در ادامه به تعدادی از مراقبت‌های مورد نیاز بعد از نصب ارتودنسی اشاره می‌کنیم.

  • استفاده از کمپرس سرد.
  • استفاده از موم‌های ارتودنسی.
  • استفاده از مسکن‌های بدون نیاز به نسخه برای زمان‌هایی که درد دارید.
  • استفاده از رژیم غذایی حاوی مایعات بسیار و مواد غذایی نرم.
  • اجتناب از خوردن مواد غذایی سرد یا غذاهای سفت و حتی اسیدی مانند ترشی‌ها.
عوامل موثر در موفقیت درمان ارتودنسی

انواع ارتودنسی دندان

امروزه روش‌های مختلفی برای ارتودنسی دندان وجود دارد. به طور کلی این روش‌ها به دو دسته ارتودنسی ثابت و متحرک تقسیم‌بندی می‌شود. ارتودنسی متحرک حالتی است که امکان جداشدن قطعات بریس‌ها وجود دارد. البته قابل‌جداسازی بودن این بریس‌ها به گونه‌ای نخواهد بود که بتوانید تا آنها را به مدت چند ساعت از روی دندان‌هایتان بردارید. در چنین شرایطی اثربخشی درمانی ارتودنسی کاهش خواهد یافت. در هر حال، روش‌های مختلف ارتودنسی دندان به شرح زیر هستند.

  • ارتودنسی ثابت.
  • ارتودنسی متحرک شامل انواع بریس‌های نامرئی.
  • ارتودنسی لینگوال.
  • ارتودنسی سرامیکی.
  • ارتودنسی دیمون.

هزینه ارتودنسی در شهرکرد

قیمت تمام شده خدمات ارتودنسی در شهرکرد، به نوع و روش ارتودنسی و پارامترهایی همچون سن، دفعات مراجعه به مراکز و میزان مراقبت فرد بستگی دارد‌. همچنین مدت زمان مورد نیاز برای تکمیل روند درمان نیز حائز اهمیت است که بر هزینه خدمات ارتودنسی در شهرکرد تأثیر می‌گذارد.

با این حال، برای اطلاع از میزان دقیق هزینه ارتودنسی در شهرکرد، باید دندان‌های شما توسط متخصص ارتودنسی بررسی شود، سپس می‌توان برآورد نسبتاً دقیقی از هزینه‌ها داشت.

مراقبت از دندان ها در ارتودنسی
ارتودنسی ثابت

کلینیک بام؛ بهترین متخصص ارتودنسی در شهرکرد

اگر ساکن شهرکرد هستید و می‌خواهید تا مداوای شما توسط بهترین متخصص ارتودنسی در شهرکرد انجام شود، می‌توانید به کلینیک تخصصی دندانپزشکی بام ایران مراجعه کنید. در این مرکز، متخصصان دندانپزشکی در تخصص‌های مختلف همچون ایمپلنت دندان در شهرکرد، پروتز دندان در شهرکرد، جراحی لثه در شهرکرد و … کنار هم جمع شده‌اند تا مشکلات دندانی شما را به بهترین وجه درمان کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی، می‌توانید شماره خود را در پایین همین صفحه وارد کنید تا مشاوران ما در عرض کمتر از ۲۴ ساعت، با شما ارتباط بگیرند.

با این حال، برای اطلاع از میزان دقیق هزینه ارتودنسی در شهرکرد، باید دندان‌های شما توسط متخصص ارتودنسی بررسی شود، سپس می‌توان برآورد نسبتاً دقیقی از هزینه‌ها داشت.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.